Tarta de branza cu capsuni

Asa dupa cum v-am obisnuit pe blogul meu, astazi va aduc "la cunostinta" o alta reteta care poate pacali "vigilenta" celor mai mici si mofturosi gurmanzi care nu prea iubesc branza sau lactatele in general... Reteta in sine este o delicatesa care se gaseste in locurile de varf din orice meniu din restaurantele spaniole si anume "Tarta de queso". Este un desert fin si delicios care poate suporta multe "variatiuni" de la crema de branza folosita... pana la fructele proaspete sau in dulceata.... Si cum se apropie vara si ne ferim de arsita cuptorului, cele mai cautate retete sunt cele care se prepara "la rece".In reteta originala se foloseste branza tartinabila Philadelphia dar mie mi se pare ca e mai buna " Ceva fin de la Delaco, crema de branza cu smantana". Aceasta prajitura am prins-o acum cativa ani intr-un restaurant din Madrid, zic "am prins-o" pentru ca dupa ce am facut comanda a venit ospatarul si ne-a zis ca ultimele doua portii le-a luat masa vecina :), dar madrilenul, bun la suflet :)) , cand a vazut ca suntem straini a zis ca e cel mai bun si cautat "postre" - desert de la ei, de aceea este primul lucru care se termina de pe meniu .... si ni le-a cedat, ba chiar le-a platit el ca sa ne arate cat de ospitalieri sunt spaniolii... in acel restaurant... Si de atunci am tot poftit la o felie de tarta, dar abia acum am facut-o si a iesit perfect .
Zilele trecute am vazut pe site-ul http://www.beko-innovachef.ro o provocare pofticioasa care m-a atras irezistibil :D ... si cu sezonul capsunilor  in perioada de glorie si cum piticul meu pofteste la ele , va prezint...

Tarta de queso con fresas


Ingrediente :
100 g biscuiti cu cereale ( eu am folosit biscuiti integrali cu ovaz)
50 g unt nesarat (in stare lichida )
350 g frisca
350 g crema de branza ( am folosit crema de branza cu smantana de la Delaco ; orice crema de branza nesarata, philadelphia, mascarpone, etc.)
4 linguri lapte condensat ( optional pt cei carora nu le plac deserturile foarte dulci)
1 plic de gelatina
1 plic gelee pt tort
1 plic de zahar vanilat
1 kg capsuni ( sau fructe de padure proaspete in amestec sau separat... sau gem de fructe)
50 g ciocolata de menaj + o lingurita unt pt decor

Modul de preparare ... e pt incepatori :D , adica dificultate scazuta... si putem implica si bucatarii cei mici.
Pentru inceput farmitam biscuitii ( cel mai usor si rapid e cu blenderul ) pe care ii amestecam cu zaharul vanilat si untul topit.Se formeaza o pasta sfaramicioasa . Tapetam cu hartie de copt o tava pt tort cu fundul detasabil ( eu folosesc un truc... dupa mai multe cautari am gasit un platou, era al bunicii de fapt, pe care se potriveste inelul de la tava de tort, diametru 28 cm) si punem pasta de biscuiti care va forma baza prajiturii. Cu ajutorul unei linguri sau cu o spatula presam bine pana formam un blat de biscuiti. Punem la rece pana facem crema.
Pentru crema punem gelatina in 100 ml apa si o lasam 10 minute sa se inmoaie, apoi o fierbem pe bain-marie pana se topeste , aproximativ 2 minute. Lasam sa se raceasca inainte sa o punem in crema.
Batem frisca tare .Crema de branza o amestecam cu laptele condensat si gelatina la temperatura camerei, apoi o punem in frisca. Omogenizam bine si o punem peste blatul de biscuiti. Se indreapta pe cat posibil cu o spatula de tort . ( in acest moment prajitura noastra poate fi gata, o punem la rece 3-4 ore pana se incheaga gelatina apoi o scoatem din forma si in momentul servirii o putem unge cu gem de capsuni sau fructe de padure )
Capsunile spalate si uscate se taie in jumatate si se aseaza peste prajitura. Pregatim gelee pt tort dupa cum scrie pe pachet ( sau putem folosi gelatina pregatita cu sirop de capsuni) si o turnam calda peste tarta.Se lasa la rece 3-4 ore.
Asezam tarta pe un platou si decoram cu capsuni glasate cu ciocolata de menaj topita pe bain-marie impreuna cu untul. Tot din ciocolata am facut grilajul si frunzele.


Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO

Comentarii

Cristina2307 a spus…
Buna,

Ai fost desemnat unul dintre cei 25 de castigatori ce vor primi un premiu surpriza in campania BEKO, pentru care ai scris articolul de mai sus. Pentru mai multe detalii, te rog sa ma contactezi la cristina@bakers.ro .

Multumesc.:)