Minitarte aperitiv


... si nu vrea sa vina vara...  cum e cam frig afara, m-am pus pe bucatarit si am hotarat sa va mai arat o reteta cu iz mediteraneean. Si anume aceste minunate tarte cu miez de lapte. Ingrediente :
12 tarte mici (facute in casa sau din comert)
200 g mozzarella ( eu am folosit miez de lapte de la Delaco)
300 g ceapa rosie
100 ml sampanie sau vin spumos dulce
3 linguri seminte de susan prajit
sare dupa gust
un praf piper rosu macinat
1 lingurita zahar brun
4 linguri ulei de masline extravirgin
patrunjel pt ornat
Aluat pt tarte : 200 g faina, 1/2 lingurita sare, 100 g unt si 50 ml apa rece . Se framanta un aluat frantuzesc, potrivit de tare, care se lasa la rece jumatate de ora. Se intinde in foaie subtire, se taie cercuri cu un cutit de patiserie si se imbraca formele de tarta , se inteapa din loc in loc cu furculita si se coc la foc mediu 10-15 minute sau pana devin aurii. Se scot din forme si se lasa la racit. Se pot pastra la rece pana la o saptamana. ( eu le aveam in frigider deja )

Ceapa se toaca fin si se caleste in ulei pana devine transparenta. Se adauga sarea, zaharul si piperul, se amesteca bine, apoi se pune sampania si se fierbe pana se evapora alcoolul. Branza se taie cubulete si se amesteca cu ceapa caramelizata. Se repartizeaza toata umplutura in tarte , se presara cu susan prajit .Se gratineaza in cuptor 3 minute . Se orneaza cu frunze de patrunjel si se servesc calde.
E o reteta care se face foarte usor si rapid, langa o bere rece meciul va fi perfect chiar daca favorita voastra nu inscrie...


Comentarii