14 noiembrie ziua mondiala a diabetului si importanta unui mic dejun echilibrat


Nu este nici un secret pentru nimeni ca modul in care mancam si mai ales ce mancam are efect direct asupra sanatatii noastre fizice, influientand in sens negativ.
De cele mai multe ori, zicala "fericirea trece prin stomac" este gresit inteleasa iar termenul "natural" este nimicit fara mila in detrimentul sanatatii.
Si pentru ca sunt o mama responsabila si stiu ca sunt oglinda in care se priveste fiul meu , vreau sa va vorbesc un pic despre diminetile mele de blogger si de mama ,care se va privi cu mandrie in ochii copilului atunci..."cand va fi mare"
Pentru noi diminetile sunt calme si linistite, acum de cand a inceput scoala. Nu sarim niciodata peste micul dejun...Niciodata !!!  Este bine stiut ca este cea mai importanta masa a zilei. Ne incarcam cu energie sa "devoram" ziua care ne asteapta... Asa ca ori pregatim ceva cu o zi inainte: briose, cozonac sau paine coapta in casa ori pe loc improvizam un mic dejun special din o cana zdravana de iaurt natural cu musli. Nu imi plac prajelile de nici un fel, si costita prajita oricat de delicioasa ar fi , sigur, undeva... candva... se va intoarce impotriva mea asa ca o evit. Sau cel mai rapid mic dejun : cum il numim noi, doua felii de paine tostata cu un pic de ulei de masline deasupra si un fruct. Eu o cafea neagra si piciul o cana cu lapte si o lingura de pudra de roscove .
... ei .. cafeaua.. nu cred ca asi putea trai fara ea.. Primul lucru pe care il fac dimineata este sa dau "ON" la expresor.... si nu , oricat asi fi de tentata sa deschid calculatorul sa dau "check in" pe blog nu o fac, asi fi un exemplu negativ pentru cel mic si in plus nu imi place sa mananc in fata calculatorului... Si apoi la 7.30 trebuie sa iesim din casa sa duc piciul la scoala, caci punctualitate e foarte importanta in calsa 0... :D Iar cand ma intorc .. hmmm.. si casa miroase atat de bine a cafea proaspata... incepe dimineata mea de blogger. Inca o ceasca de cafea amara si fierbinte si ..."butoneala"...
Stiati ca?... unele studii arata ca un consum moderat de cafea neagra reduce riscul de diabet  tip II, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca antioxidantii din cafea ar putea contribui la reducerea riscului de a dezvolta acest tip de diabet .Cafeaua protejeaza celulele ce produc insulina ,iar corpul poate procesa mai repede si mai usor zaharul din sange.
Bineinteles ca totul tine de echilibru... mentinerea greutatii optime, un mod activ de viata , o alimentatie sanatoasa si un zambet de 1000 de wati reduc semnificativ riscul de diabet, iar daca nu aveti antecedente familiale.. poate chiar il exclud. Dupa cum stiti pe 14 noiembrie s-a sarbatorit ziua mondiala a diabetului iar pe http://www.complete-life.ro/ gasiti informatii importante despre diabet precum si multe sfaturi utile si de incredere.
Si totusi ... cum a aratat astazi dimineata mea de blogger? Ei bine chiar daca este duminica la 6.30 m-a trezit fiu-miu strigand ca e "ziua afara". Si pentru ca e sarbatoarea Sfantului Andrei , ieri de cu seara am pregatit "Turta lui Andrei"
-500 g faina inegrala
-230 ml apa
-1 lingurita drojdie
-1 lingura de zahar brun
-1/2 lingurita sare de mare ( traditia spune ca turta trebuie sa fie sarata, dar noi nu o respectam :)
Am desfacut drojdia cu apa calduta am adaugat zaharul si apoi faina cu sarea si am framantat aluatul ca cel de paine, La sfarsit am pus doua linguri zdravene de ulei de masline si am continuat framantatul pana s-a desprins de pe degete. Am acoperit castronul cu folie si l-am pus la frigider. Din acest aluat am facut turte coapte pe gratar si le-am mancat cu fructe , piciul cu o omleta de albusuri , rosii si iaurt, iar eu si o cana mare de cafea. Si pentru ca a fost o zi frumoasa si am iesit sa culegem conuri de brad pentru sarbatorile care se apropie, am facut cate un sendvis despicand turta in doua si am umplut-o cu piept de pui la gratar si o frunza de salata. ( cate o data ii dau acelasi tip de sendvis si in pachetul de la scoala)
 Chiar daca micul dejun este cea mai importanta masa eu nu uit nici de gustarea de la 10 care se traduce printr-un mar ochios de la taica-miu din livada... chiar si spre vara cand ultimele mere sunt zbarcite de la intunericul beciului. :D.
O alimentatie sanatoasa, miscare in aer liber si fara stres va pastra starea de bine si sanatatea la niveluri ridicate .
Micul dejun este si va fi cea mai importanta masa a zilei, indifrent de activitatea pe care o practici. Incarca-te cu energie si voie buna, asa iti vei pastra sanatatea.. caci e cel mai de pret bun pe care il posedam. Va las aici piramida alimentelor... e bine de stiut...



Comentarii