Grissotti con jamon


De curand am descoperit o reteta pe care am facut-o foarte des in ultimul timp, in diferite variante. O reteta foarte simpla, care nu cere nici un fel de pricepere. O alternativa sanatoasa la "crontanelile" din comert ... Indispensabila in serile de sambata cand vreti sa vizionati un film ... pe canapea sau pentru iesit in parc impreuna cu piticii .
Pentru aceasta reteta am folosit:
500 g faina pentru panificatie BL55 de la Gold Maya
un varf de cutit praf de copt
250 ml apa calda
2-3 linguri ulei de masline
  Pentru grisinele umplute am folosit jamon iberico gata feliat ( o specialitate spaniola de prosciutto crudo) .
Se face un aluat din apa calduta, praful de copt si faina. Jamonul este sarat de aceea nu am pus sare in aluat dar, daca vreti grisinele simple, adaugati o jumatate de lingurita de sare fina.
Framantati aluatul , care se lasa la odihnit 15 minute.  Se face un rulou din care taiati portii. Intindeti apoi cate  o foaie foarte subtire peste care asezati cate o felie de jamon, rulati si asezati in tava pe foaia de copt.
 Cateva le-am umplut cu masline taiate fin ( cred ca ar fi iesit mai bine umplute cu pasta de masline)
Se ung cu ulei si se coc in cuptorul preincalzit la 180 grade, timp de 20 minute. Daca le doriti mai crocante le puteti lasa 2-3 minute in plus.




Comentarii