Miercurea fara carne, 18 mai

Va anuntam miercurea trecuta ca m-am aliniat si eu proiectului #miercureafaracarne, care in ultimul timp are tot mai mult adepti.
Ideea este sa reusim sa compunem un meniu, pentru o zi, meniu care sa nu contina carne.
Micul dejun e o provocare pentru mine, adicta la cafea si dulciuri, e cam greu sa incerc si altceva. Astazi am inceput ziua cu paine cu  perlute de branza Delaco, cu ceapa si marar. Ceaiul nu imi place asa ca am sarit si cafeaua ( ca nu pot sa o beau fara ceva dulce)
La pranz am avut salata cu de toate, erau si niste masline acolo dar nu se vedeau .  Acum cand tarabele sunt pline de verde, ar trebui sa profitam din plin si sa "ne umplem" de clorofila.
Incercati sa utilizati sare de mare si uleiuri presate la rece, procurati branzeturile din sursa sigura si ... pentru a scapa de eventualii musafiri nepoftiti in salata, scufundati legumele pentru cateva minute in apa in care ati dizolvat jumatate de lingurita de bicarbonat.
Si seara am avut salata, cam la fel dar si niste placinte sarate, prajite, umplute cu urda. Uneori pun si marar dar celui mic nu-i place asa ca am lasat urda simpla.
Pentru placinte am facut un aluat simplu din un pahar cu apa, faina cat cuprinde, 2 linguri ulei, drojidie cat o maslina, sare si o lingura de zahar. Am framantat un aluat potrivit, cam ca cel pentru paine.
Acest aluat nu se lasa la dospit, se prepara imediat . Am impartit aluatul si am facut foi foarte subtiri de diametru tigaii in care se prajesc. Se umplu cate doua, cu urda sfaramata cu furculita.( oricum aceasta se topeste la prajit. Eu le-am facut rotunde si am presat marginile cu furculita, dar se pot face si pliate.
Se prajesc in ulei incins si se servesc calde sau reci.

Eu va urez pofta buna fara carne si va poftesc sa trageti cu ochiul si la meniul de pe masa lui Daniel.

Comentarii