Incursiune in lumea condimentelor

Acum cateva saptamani am gasit o postare Concursul condimentat, am citit-o am cochetat cu ideea si mi-am zis ca nu e pentru mine, o gospodina clasica, cu tentative culinare mai mult sau mai putin reusite sau dupa caz, mai mult sau mai putin esuate... Apoi zilele trecute am citit blogul Teo’s Kitchen si m-am gandit... de ce nu? asa ca am inceput sa scotocesc printre cutiile condimentate de la www.afaf.ro si m-am pus pe rasnit. 
Eu am o relatie aparte cu mirodeniile, imi place sa simt atingerea lor pe papilele mele gustative, le combin... le simt si le combin iar. Pentru mine, regina tuturor condimentelor e scortisoara, apoi urmeaza cardamonul, nucsoara, cuisoarele, piperul, mustarul , chimionul.... si asi putea sa tot continui, nici o data nu ma satur de mirosul lor imbietor, de gustul aromelor straine, de satisfactia nemarginita care ramane dupa descoperirea combinatiei perfecte.
Acum cativa ani am facut primul experiment ... in joaca si ca o gluma, eram racita si am vrut sa-mi fac o cana de lapte cu miere... apoi m-am gandit sa adaug scortisoara macinata dar nu am nimerit recipientul si am pus putin piper, am bagat mana in dulap si am nimerit cuisoarele macinate , apoi in cele din urma si scortisoara si de atunci doar asa beau laptele incercati si veti descoperi gusturi noi.
Cafeau este dusa la sublim cu un varf de cardamon macinat , aroma puternica a camforului iti ameteste gustul si nu sti de ce sa te bucuri mai intai de gustul cafelei sau al cardamonului.
Apoi carnea...
... eee ... parca asi pune de toate cate un pic . Ne place foarte mult sa preparam carnatii in casa, iar pentru condimentat carnea folosim un mix special ... din gradina. Folosesc cimbru , coriandru, boia dulce si iute, apoi mirodeniile specifice: piper, mustar, ienibahar si nucsoara.Va pun una din retetele pe care o fac cel mai des
                                                  Carnatii traditionali de Bucovina

 

- 1.5 kg carne de oaie slaba
- 1.5 kg carne de oaie foarte grasa
- 1.5 kg slanina
- 1.5 kg pulpa de porc
- 3 kg carne de vita slaba
- 1 lingura sare
- 1 lingurita cimbru
-1 lingurita coriandru
- 1 lingurita piper
- 1 lingurita mustar boabe
- 1 lingurita boia dulce
- 1 lingurita boia iute
- 1 lingurita ienibahar macinat
- 1/2 lingurita nucsoara macinata
- 3 buc. capatana usturoi
- 10 buc. mate de porc

Carnea se toaca cu sita mare de la masina de tocat, se adauga mirodeniile si usturoiul pisat. Daca nu aveti mirodenii si preferati, puteti adauga un plic de condimente speciale pt carnati. Se amesteca bine toata compozitia si se umplu matele de porc cu ajutorul dispozitivului special de la masina de tocat.Carnatii astfel obtinuti se lasa la uscat 2 zile, apoi se pun in afumatoare, se fac la gratar sau se prajesc. Din aceasta compozitie se mai pot face mici dar se adauga 100 ml lapte amestecat cu o lingura de bicarbonat de sodiu.

Apoi de dulce... mmm aici combinatiile sunt infinite dar va prezint o alt fel de Crema de zahar ars  ,



pentru crema am folosit urmatoarele condimente :o pastaie de vanilie, 1 varf de lingurita de scortisoara si un varf de cutit de cuisoare, iar pentru sosul de cafea am redus prin fierbere o canita de expresso in care am adaugat scortisoara, vanilie si cardamon .
Pentru crema aveti nevoie de :
-10 oua
-1 litru lapte
-100 gr zahar
- 50 grame zahar tos se caramelizeaza intr-o cratita smaltuita,  cand zaharul devine auriu se roteste cratita sa se imbrace peretii acesteia.
Ouale se bat cu zaharul pana acesta se topeste, apoi se adauga laptele si mirodeniile. Se amesteca si se rastoarna in cratita caramelizata.
Se introduce in cuptorul incalzit intr-o alta cratita mai mare  in care punem apa cat sa cuprinda forma cu zahar ars pana la jumatate. Pe parcursul coacerii acesteia se verifica apa si se mei adauga daca e nevoie.( crema va iesi de consistenta unei budinci fara bule de aer , daca fierbe la bain marie)
Separat facem o foaie de pandispan din 3 oua, 3 linguri zahar , 3 linguri faina su un praf de copt. Aceasta foaie se pune peste crema noastra spre sfarsit sa se coaca impreuna, apoi cand este rece se rastoarna pe un platou. Tot siropul din crema va intra in blat. Serviti impreuna cu sosul de cafea.
Acestea fiind spuse va urez pofta buna !

Comentarii