Tort Buturuga

Tot frunzarind internetul am dat peste un tort dragut pe care inca nu l-am incercat... si cum copilul meu iubeste tot ce este altfel decat trebuie sa fie :) am facut tortul cu forma si aspect de buturuga.
Retete pt acest tort sunt nenumarate dar, eu m-am oprit asupra acesteia , de pe site-ul Good Food .
Reteta originala http://www.goodfood.ro/reteta/tort-buturuga-bun-de-tot-1485.html
Ingrediente :

Pentru blat:
3 ouă
85g zahăr tos
85g făină albă
2 linguri cacao
½  praf de copt
Pentru crema :
50g unt
140g ciocolată amăruie
1 lingură sirop de zahăr
284ml frişcă
200g zahăr pudră
2-3 bomboane mentolate
1 lingurita ness pt decor
decor argintiu si frunzulite de pasta de zahar ( din comert)

Am batut intai albusurile spuma cu zaharul apoi am adaugat galbenusurile. Se amestecă făina, cacaua şi praful de copt si se adauga peste crema de oua. Se omogenizeaza usur cu o spatula din lemn, amestecand prin rasturnare.
Se pune crema in tava mare de la aragaz pe hartie de copt si se intinde usor cu spatula, sau daca aveti rabdare inclinati tava pana acoperiti toata suprafata tavii.
Se pune la copt,aproximativ 10 minute,  in cuptorul preincalzit la 180 de grade.
Cand este gata se rastoarna pe o alta hartie de copt, cu fata in jos, dezlipim hartia pe care s-a copt si il rulam repede lasand celalta  hartie in interior . (tips: blatul nu se va lipi daca presaram deasupra zahar pudra, apoi il rasturnam)
Intre timp pregatim crema : Se topeşte untul cu ciocolata pe bain -marie. Bomboanele de menta (am avut din acelea cu eucalipt)  le-am pus cu 50 ml apa si 2 linguri de zahar si am format siropul . ( Bomboanele de menta sunt optionale , daca nu va place combinatia de ciocolata cu menta puteti face siropul de zahar doar din 1 lingura apa si 2 de zahar)
Se ia de pe bain-marie ciocolata cu untul se adauga 5 linguri de frisca, zaharul pudra si siropul racit si se amesteca usor, apoi se omogenizeaza impreuna cu restul de frisca .  Se bate totul bine pana crema capata consistenta.
Se derulează foaia de blat, se întinde uniform crema pe ea, pastrand cateva linguri pentru ornat.apoi se rulează cu grijă la loc.

Dintr-unul dintre capetele ruloului se taie în diagonală o bucată groasă. Se pune ruloul mare pe un platou şi se aranjează bucata tăiată în lateral, cu partea tăiată în diagonală lipită de cealaltă bucată, astfel încât să semene cu o ramură a unui trunchi de buturugă. Se întinde restul de crema pe toată buturuga (fără a acoperi marginile tăiate), apoi cu o furculiţă se trasează linii pentru a crea efectul de scoarţă de copac.
Se pudreaza cu ness si se orneaza dupa imaginatie.
Cu acest tort particip la concursul Good Food.

Comentarii