Cataif cu nuca si caramel


In fiecare vara , pe litoral, ma zgaiam cu nerusinare in vitrinele tarebelor turcesti, poftind la cataif si baclava.. si tot in fiecare vara reveneam acasa cu promisiunea ca eu o sa fac o varianta sanatoasa...
Dar acum mi-am luat inima in dinti si am... "purces"
Ingrediente putine si sanatoase :

* 200 g spaghete (cele mai subtiri pe care le gasiti)
* 150 g zahar
* 100 g nuci
* 1 plic zahar vanilat
* 200 ml apa
* 200 g frisca
* 50 g unt
Eu am folosit pt aceasta prajitura 2 tavi de cozonac, dar daca doriti o singura foaie si sa faceti portiile mai mici, puteti pune spaghetele intr-o tava mai mare.(spaghetele trebuie sa se suprapuna intr-un strat de cca 0,5 cm)
Am asezat cate 100 g spaghete in fiecare tava unsa bine cu unt (am mai pus si cateva bucatele deasupra) si le-am pus in cuptorul incins timp de 15 minute la 180 grade.
Intre timp am pregatit siropul caramel. Zaharul se pune intr-o craticioara cu 3 linguri de apa si se lasa la caramelizat, cand incepe sa devina auriu se adauga apa si se fierbe pana la topirea zaharului. Cand foile de cataif sunt gata , se toarna siropul fierbinte deasupra si se lasa sa se raceasca.(eu le-am last peste noapte sa absoarba tot siropul)

 Nucile se prajesc intr-o tigaie , apoi se toaca grosier cu un cutit. Frisca se bate bine cu zaharul vanilat,se adauga nucile tocate si se umplu foile de cataif. Se orneaza cu un mot de frisca .
Prajitura este usor crocanta , iar gustul e... divin...

Comentarii