Rulada cu dovleac si dulceata de capsuni


Ieri am vazut o fotografie pe  internet care mi-a placut mult, a devenit virala imediat si bineinteles toata lumea vrea sa prepare reteta. Si cum se apropia weekend-ul am zis si eu ... de ce nu?
Deci va prezint rulada mea umpulta cu dovleac.
Oricat de complicat vi s-ar parea e mai simplu de facut ,decat un cozonac... si intre noi fie vorba e cam acelasi lucru...
Ingrediente:(tava mare de la aragaz)
500 g faina alba BL00 ( faina Gold Maya, speciala pentru patiserie)
240 ml lapte
2 oua
50 g unt
1/2 lingurita sare
50 g zahar
10 g drojdie
1 esenta de rom
Umplutura:
1kg dovleac placintar
100 g zahar
scortisoara
un varf de cutin anason
Dupa cum spuneam nu e greu deloc... intai am facut umplutura... am dat prin razatoare dovleacul, apoi l-am pus intr-o tigaie impreuna cu zaharul si o lingura de unt sa fiarba la foc mic pana s-a transformat in gem. Cand s-a racit putin, am adaugat condimentele si am pasat cu blenderul sa fie foarte fin. Gemul rezultat trebuie sa fie foarte legat, sa nu aiba deloc zeama altfel curge si prajitura nu va avea aspect frumos. ( cred ca ar iesi foarte bine si cu magiun de prune... )

Aluatul... toti cei care ma urmariti stiti deja ca imi place sa framant... In masina de paine, daca nu se nimereste faina buna nu creste aluatul... eu voi ramane fidela framantatului clasic..."sa simt " coca cu degetele...
Deci pregatim maiaua din laptele caldut, zahar si drojdie. Se amesteca toate bine, apoi se acopera si se lasa asa un sfert de ora. Punem apoi un ou si un albus, untul la temperatura camerei, esenta de rom si adaugam faina impreuna cu sarea. Se framanta cam 10 minute pana se desprinde de pe vas. Lasam la crescut 30-40 minute.
Incalzim cuptorul la 210 grade , intindem tot aluatul intr-o foaie subtire ,subtire :) Eu l-am intins aproape cat toata masa. Ungem 2 treimi cu gemul de dovleac, apoi pliem aluatul. Intai indoim treimea fara umplutura , apoi asezam peste  ea  cealalta treime din partea opusa. Intindem cu sucitorul Pana obtinem un dreptunghi mare cat tava, pe care il taiem fasii de cca 2 cm pe latime. Invartim fiecare fasie si le asezam apoi una langa alta in tava, pe hartie de copt. Se ung cu galbenus batut cu o lingura de lapte si se lasa la copt 20 minute. Trebuie sa verificati din cand in cand, caci daca se usuca prea tare nu se mai ruleaza frumos.

Cand au devenit aurii se scot din tava, cu fata in jos pe o alta hartie de copt. Ungem toata suprafata cu dulceata preferata ( eu am avut de capsuni) si cu ajutorul hartiei , rulati strans.

Lasam sa se raceasca complet, apoi se feliaza si se serveste.




Comentarii

Trofin Mihaela a spus…
O minunatie!!!!