Dulceata din flori de salcam


Anul acesta nu am mai rezistat, atata parfum si atata frumusete in copaci ... si eu sa stau cu borcanele goale in camara...
Ingediente:
500 g flori de salcam curatate de pe cotor si de codite
500 ml apa
500 g zahar
1 lamaie
2 plicuri zahar vanilat
Eu am taiat florile cu un foarfece de la baza coditei, a durat mai mult dar dulcetata iese mai fina. Am spalat apoi florile in cateva ape .
Separat se pune la fiert apa cu zaharul pana devine un sirop mai gros. Punem florile spalate, zeama de lamaie si zaharul vanilat ( daca vrei puteti adauga si cateva felii de lamaie). Se fierbe la foc mic pana capata consistenta mierii. Din aceste cantitati iese un borcan de 800 g.
Dulceata se pun in borcane strilizate , fierbinti, se infileteaza , apoi se pun in paturi si se lasa pana a doua zi. Se eticheteaza si se pun in camara.





Comentarii