Panettone


Panettone este tot un cozonac... ce-i drept de pe alte meleaguri dar aluatul e cam la fel cu cel de cozonac. Pana acum , de sarbatori faceam clasicii cozonaci moldovenesti care sunt ... absoluti :d, anul acesta insa am vrut sa schimb traditia si am incercat pannetone... pufos, parfumat... exotic.... dar la sfarsit, tot cozonac

Ingrediente:
partea I
200 g faina de cea mai buna calitate (Gold Maya BL00)
40 g drojdie proaspata
1 galbenus de ou
140 ml lapte
Faina se cerne, se face in mijloc un orificiu unde se pune laptele cu drojdia si galbenusul de ou. Se amesteca usor cu degetele si se lasa la dospit 30 minute.

partea II
300 g faina
100 g zahar brun
100 g unt
4 galbenusuri de ou
un praf de sare( 1/2 lingurita)
1 lingurita cafea instant
1 lingura cacao (optional) eu nu am pus pentru ca am uitat...
zahar vanilat , coaja de portocala
150 ml lapte
Faina se cerne si se amesteca impreuna cu toate ingredientele uscate ( cafeaua instant o dizolvam in lapte ) adaugam apoi laptele caldut si untul la temperatura camerei, galbenusurile de ou , un pumn de stafide si aluatul de la partea I.
Se framanta aluatul cca 30 de minute . Acest aluat iese putin mai moale decat cel de cozonac, dar va creste frumos si va fi moale si pufos.


Se lasa la crescut o ora, apoi se framanta din nou.
Pentru a pune aluatul in forme trebuie sa faceti o foaie rotunda , peste care repartizam umplutura. Se impatureste ca la placinte si se aseaza in forma tapetata cu foaie de fopt cu fata impaturita in jos.
Se acopera fiecare forma cu un capac ( castron/ lighean de plastic) mai mare care sa ii permita sa creasca pana isi dubleaza volumul.



Umplutura:
stafide
fructe confiate
caramel
alune
ciocolata
* ultimele 3 ingrediente au fost inlocuite cu succes de ciocolata snickers

glazura
2 albusuri
4 linguri zahar tos
1 lingurita cafea instant


Daca faceti un singur pannetone , acesta se coace la 180 grade timp de 45 minute.
Daca va hotarati sa faceti mini pannetone ( 5 buc) acestia se coc la 180 grade timp de 20 minute.
Pentru un pannetone se face din albus impreuna cu zaharul o bezea tare, la sfarsit se adauga cafeaua dizolvata cu o lingurita de zeama de lamaie.
Cand panetonne este gata de pus in cuptor, se unge in strat uniform cu glazura. Glazura se intareste imediat iar cand aluatul creste , aceasta crapa si capata un aspect frumos , crocant.
Mini pannetone l-am uns cu ciocolata topita si snickers tocat, iar in momentul servirii l-am pudrat cu zahar pudra vanilat.

Sfat: pentru ca acest aluat creste foarte tare , inelul de hartie de copt trebuie sa fie mai inalt decat tava, eu l-am lasat la nivelul tavii si pannetone a facut "burta"intr-o parte .
Din exces de zel am adaugat cateva migdale care pana la urma s-a dovedit ca nu-si aveau locul acolo.





Comentarii