Placintele cu urda

De multe ori primesc de la "rubedeniile " de la tara tot felul de branza. Surplusul il pun intotdeanua la inghetat caci nu se stie niciodata cand poate sa aline ... o pofta . In una din zilele trecute cand incercam sa aranjez un pic congelatorul am dat peste o bucata de urda si cum aveam si putina branza  dulce proaspata am decis sa fac placinte cu urda . Si cum am fost la tara la mama de ce nu...coapte in rula ( un fel de cavitate in spatele sobei, intocmai ca un cuptor)...
Ingrediente:
800 g faina BL00 speciala pentru cozonaci si patiserie
400 ml chisleac ( lapte acru facut in casa)
400 g zahar ( repartizat intre umplutura si aluat)
4 oua
50 g untura( eu am folosit grasime de gasca)
un pumn de stafide
zahar vanilat
 40 g drojdie verde
urda + branza dulce cca 1 kg ( ies absolut fabuloase doar cu urda)

Se incalzeste laptele batut si se pune drojdia sfaramitata , cateva linguri de zahar si jumatate din untura. Se lasa la dospit 15-20 minute.Se pune apoi un ou, vanilie (sau ce aroma prefereati),  jumatate din stafide , o jumatate lingurita sare si faina ( nu toata o data, se adauga putin cate putin pana aluatul capata consistenta si este elastic) .Aproape de sfarsit se pune si restul de untura. Cand nu se mai lipeste de degete , aluatul este gata. Eu l-am lasat la cresut, pe soba, acoperit cu un "stergar" ...
Am sfaramitat urda si branza, am pus doua oua si un albus, restul de stafide si zahar cat sa fie dulce-dulce si am amestecat bine.
Facem placintelele pe care le ungem cu galbenus si le presaram cu zahar. Eu le-am inghesuit toate intr-o tava (unsa cu untura) , dar se aseaza cu distanta intre ele si cresc frumos si au o textura pufoasa si cremoasa.
Se coc in cuptor la cca 180 grade 40-45 minute sau pana devin aurii.
Se servesc calde cu un pahar de vin rosu si cu multa voie bua.




Comentarii