Tort pian ,cu vanilie si ciocolata


Ingrediente pentru blaturile de ciocolata ( 2 blaturi de 40x30cm)
9 oua
125 g unt sau margarina
200 ml lapte
2 plicuri zahar vanilat sau 2 linguri esenta
7 linguri faina speciala pentru patiserie  GoldMaya
50 g cacao
200 g zahar
Ingrediente pentru blaturile de vanilie ( 2 blaturi de 40x30cm)
9 oua
125 g unt sau margarina
200 ml lapte
2 plicuri zahar vanilat
9 linguri faina speciala pentru patiserie  GoldMaya

200 g zahar
Ingrediente blat rotund
4 oua
60 g unt
100 ml lapte
1 plic zahar vanilat
5 linguri faina alba speciala pentru patiserie  GoldMaya
80 g zahar
Ingrediente crema de vanilie
1 plic budinca de vanilie
250 g unt ( eu am avut rama savoare unt)
400 ml lapte
3 linguri zahar
3 linguri zahar pudra 
Ingrediente ganache ciocolata
3 galbenusuri
3 linguri zahar
3 linguri zahar pudra din comert
100 g unt
100 g ciocolata neagra
Foarte simplu de pregatit. La mine in cuptor (electric) am copt cate 2 foi odata. Tapetam tavile cu hartie de copt. Separam albusurile de galbenusuri. Incepem cu foile de vanilie.
Albusurile se bat spuma cu un praf de sare. Apoi adaugam zaharul si batem in continuare pana devine o bezea tare si lucioasa. ( eu bat intotdeauna bezeaua cu telul,in recipient de plastic, mi se pare ca se face mai repede) .Galbenusurile se freaca intocmai ca la maioneza. Adaugam untul topit si racit ( trebuie sa fie fluid, dar rece) si amestecam usor. Apoi incepem sa adaugam faina si laptele intercalat, pana obtinem o pasta. In aceasta punem vanilia si 2-3 linguri din bezea. Amestecam prin rasturnare apoi incorporam toata bezeaua. Impartim compozitia in doua si coacem la 180 de grade, 10-12 minute, in cuptorul dinainte incalzit. Cand sunt gata se scot si se dezlipesc de pe hartie. Se lasa la racit acoperit cu un servet curat. ( in aceste cazuri eu folosesc tifon, umezit)
In acelasi fel procedam si cu foile de cacao si blatul rotund cu diametru de 25 cm.
Cat timp se racesc blaturile preparam crema. Budinca se prepara cu 400 ml lapte si cu zararul tos conform instructiunilor de pe ambalaj. Untul se freaca spuma cu zaharul pudra. Cand budinca este complet rece se incorporeaza lingura cu lingura in unt.
Foile se portioneaza. Eu am vrut un tort mai inalt si am impartit fiecare foaie in 3 pe latime. Am asezat foile pe masa, una dupa alta si am intins crema. ( am pastrat cateva linguri si pentru blatul rotund.)
Fasia cu ciocolata trebuie asezata 5 cm mai in spate, altfel nu se va rula frumos. Dupa ce intindem crema, asezam foile maro deasupra celor de vanilie si rulam
... simplu de tot.
Blatul rotund se imparte in doua.  Se unge cu jumatate din crema si peste el asezam ruloul obtinut din foi. Punem cealalta jumatate de crema si asezam capacul presand usor.
Preparam crema de ciocolata.
Galbenusurile se freaca spuma cu zaharul tos. Apoi se aseaza pe bain-marie si se amesteca timp de 10 minute. Astfel galbenusurile devin cremoase si se prepara termic. La sfarsit adaugam ciocolata si amestecam usor pana se topeste. Lasam sa se raceasca complet. Untul se freaca spuma impreuna cu zaharul pudra. Cand acesta s-a topit ,incepem sa adaugam cate o lingura de crema de galbenusuri , racita complet. Amestecam usor sa nu se taie. Imbracam tortul si il ornam dupa preferinta.



Nu va lasati impresionati de aspectul unor prajituri, cu ingrediente de calitate , daruire si rabdare puteti face chiar voi, torturi care sa arate ca cele de pe copertile revistelor de profil. Acest tort l-am mai incercat dar cu alte arome, acum l-am vrut cu ciocolata si va invit si pe voi la o felie virtuala.


Comentarii