Haiose cu magiun de prune Topoloveni


Dupa ce am vazut reteta la fetele de pe Savori Urbane , nu am avut liniste pana nu am facut si eu celebrele prajiturele unguresti. Unica diferenta este ca eu am gasit osanza gata data prin masina ( pregatita pentru sarmale) si sincer nu prea mi-a placut pentru ca nu a fost perfect curatata, data viitoare voi folosi untura sau unt.

Ingrediente aluat 1:
- 550 g osanza ( untura sau unt)
- 330 g faina
Se amesteca impreuna pana formeaza o pasta. Eu am lasat osanza la temperatura camerei astfel e mai simplu de amestecat. Acest aluat se imparte in 5 parti egale.

Ingrediente aluat 2:
- 600 g faina( merge si mai mult)
- 2 oua
- 2 linguri ulei
- 2 linguri zeama de lamaie
- jumatate lingurita de sare
- 250 ml apa

Din toate aceste ingrediente se framanta un aluat potrivit de tare, care se acopera cu folie si se lasa la odihnit jumatate de ora.

Umplutura :
- 1 borcan de magiun de prune Topoloveni
- zahar pudra pentru decor ( este perfect si fara, magiunul imprumutand dulceata lui )

Din aluatul 2 se intinde o foaie de 0,5 cm peste care se pune o parte din pasta cu osanza. Am intins-o putin cate putin cu degetele si am impaturit aluatul, aducand cate o treime spre mijloc, intai pe lungime apoi pe latime. Patratul astfel obtinut se pune in punga si se lasa la frigider 10 minute.  Repetam operatiunea de inca 4 ori pana terminam toata pasta cu osanza.
La sfarsit intindem aluatul intr-o foaie de cca 0,5 cm grosime si taiem cu un cutit tinut in apa clocotita, astfel straturile nu se vor prinde intre ele.( Ideal un cutit pentru taiat pizza.) Trebuie sa obtinem 48 de dreptunghiuri . Pe fiecare punem cate o lingurita de  magiun Topoloveni si indoim usor fara sa presam marginile cu degetele. Magiunul Topoloveni nu contine zahar , astfel la temperaturi ridicate nu se topeste si nu curge.
Asezam haiosele in tava pe hartie de copt si la coacem in cuptorul dinainte incalzit la 180 grade, timp de 20-25 minute. Imediat ce scoatem tava din cuptor se presara din belsug cu zahar pudra.

Magiunul de prune Topoloveni este o pastă vâscoasă (concentrată 5:1) de prune, ușor tartinabilă, care poate fi consumată fie ca atare (pe biscuiți, pâine prajită, pâine cu unt sau în combinație cu iaurt, fulgi de cereale, înghețată etc.), fie ca desert în produse de patiserie (cornulețe, gogoși, clătite etc.).
Magiunul de prune Topoloveni este certificat de către Institutul de Cercetări Alimentare drept aliment funcțional, care consumat în mod curent contribuie la menținerea stării optime de sănătate, prin aportul de macroelemente, microelemente, macronutrienți, micronutrienți (fitonutrienți, în special antioxidanți, vitamine, fibre alimetare). Poate fi consumat de la vârsta de 6 luni - când începe diversificarea alimentației; este permis și persoanelor bolnave de diabet (cu recomandarea medicului curant) - grație indicelui glicemic scăzut.


Comentarii