Miercurea fara carne, 27 iulie


Bun venit la o noua miercure fara carne. Astazi o zi caniculara, parca nu imi doresc decat ceai la gheata si apa minerala cu lamaie.
Micul dejun a fost ceai , nu unul oricare ci unul care taie pofta de mancare, asta in cazul in care caldura excesiva a mai lasat un pic de pofte de altceva decat inghetata.
La pranz pentru mine doua ochiuri cu toate felurile de piper si mirodenii. Domnii casei au avut langa ochiuri si cate o portie sanatoasa de varza scazuta.

Varza scazuta e foarte simplu de facut, are putine calorii si este foarte satioasa.

Ingrediente:

 1 varza ( aprox 1,5 kg)
 1 ceapa
 1 ardei rosu
 1 morcov
 1 rosie
 2 linguri orez prefiert
 2 linguri ulei
 sare, piper dupa gust
cateva frunze de cimbru
o lingura marar tocat
Taiem varza fideluta si o frecam cu sare. Astfel va scadea din volum si se va face mai repede.
Curatam legumele si le tocam cat mai fin. Apoi le punem la calit in ulei. Cand incep sa se patrunda, adaugam varza tocata, o foaie de dafin, un praf de piper, frunzele de cimbru  si jumatate din marar.
Eu pregatesc aceasta mancare la oala sub presiune, asa ca in 25 de minute este gata.
Se fierbe la foc mic pana varza este facuta.
In general, varza lasa multa apa, de aceea la sfarsit adaug orezul  si mai fierb 5-10 minute amestecand sa nu se prinda.
Cand este gata potrivim de sare si piper si adaugam restul de marar tocat.
Ester o mancare delicioasa, care aproape se face singura.

Seara am pregatit paste cu sos quatro formaggi.
Pastele se fierb al diente in timp ce pregatim sosul.
Nu am avut branzeturi anume, ci cateva felii de emmental, gorgonzola, cascaval, branza de oaie  de la saramura si branza cu mucegai. Am dat totul prin razatoare si am pus in tigaie la foc mic cu 200 ml smantana, sare si piper si 50 g unt. Am fiert cam 7 minute la foc mic, timp in care branza trebuie sa se topeasca. Cand sunt gata pastele le adaugam peste sos si mai fierbem 30 de secunde.
Se servesc calde presarate cu cascaval ras.
Seara farfuria cu paste nu a fost fotogenica, asa ca am lasat sa se vada doar ce era mai important.
Va invit si pe la #miercureafaracarne a lui Daniel , care continua cura de detoxifiere.


Comentarii