Tocanita de ficat de porc



Aceasta tocanita este una din cele mai savuroase mancaruri pe care mi le aduc aminte din copilaria mea. Nu stiu care era secretul bunicii dar, abia asteptam vacanta de iarna si sarbatoarea Ignatului , sa mancan tocanita din ficat de porc.
Astazi o prepar si eu, iar secretul gustului delicios e MAGGIa din  fiecare portie de tocanita.

Avem nevoie de:

  • 1 kg ficat de porc
  • 200 ml lapte
  • 5 catei de usturoi
  • 50 ml ulei
  • 400 g ceapa
  • 1 cana de supa de legume
  • 2 gogosari / ardei  gras
  • 2 morcov mare
  • 1 pastarnac
  • 200 ml sos de rosii (v-am aratat reteta zilele trecute)
  • 2 linguri ketcup dulce
  • sare si piper dupa gust
  • 1 lingurita Maggi Secretul Gustului
  • patrunjel tocat pentru ornat

1. Pentru inceput pregatim ficatul. Il portionam si il curatam de pielite si apoi il punem in lapte impreuna cu 1 catel de usturoi zdrobit. In acest mod se va fragezi, pastrand toata savoarea in timpul gatirii.
    Ficatul se tine in lapte 1-2 ore, apoi se pune la stors. Inainte de a-l pune la prajit, eu il tamponez usor cu prosoape de hartie.

2.  Intre timp preparam legumele, pe care le curatam , apoi le taiem. Ceapa tocata foarte fin, ardeiul gras taiat felii, iar din morcov taiem cateva rondele si restul se da prin razatoare impreuna cu pastarnacul.
3. Punem uleiul intr-o cratita incapatoare si prajim usor ficatul pe toate partile. Nu trebuie sa se gateasca complet, doar sa se inchida si sa nu mai lase zeama. Se scoate si se rezerva pe o farfurie.

4. In cratita unde am prajit ficatul, adaugam legumele, le asezonam cu sare si piper si le calim la foc foarte mic. Cand ceapa devine translucida, punem supa de legume fierbinte si ficatul si fierbem 5 minute.
5. Adaugam vinul si cateii de usturoi taiati rondele fine si mai lasam 5 minute  pe foc, apoi indepartam de pe flacara.
6. Potrivim de gust si savoare cu secretul gustului de la MAGGI si lasam 5 minute sa se intrepatrunda toate aromele.

Pofta buna!

Comentarii