Pandispan simplu fara bicarbonat


Pandispan simplu fara bicarbonat

Pandispan simplu fara bicarbonat

Mi-am petrecut copilaria in casa bunicilor, un satuc mic, ascuns sub buza unui deal. Am crescut cu mancare produsa si preparata exclusiv in casa, iar dulciurile facute de bunica mea erau un vis.
Nu stiu cum, caci bunica era femeie simpla, de la tara, nu am vazut-o niciodata cantarind ingredientele, dar nici nu am vazut vreo prajitura care sa nu fie pufoasa si gustoasa.

Prajitura de astazi e cea mai simpla din cate exista. Si eu am preparat-o cu ingrediente 100% naturale si l-am privit cu drag pe fiul meu care s-a rasfatat cu  feliile pufoase, la fel cum am facut si eu cand eram copil.
  
Pandispan simplu fara bicarbonat

Ingrediente:

  • 10 oua
  • 250 g zahar tos
  • 250 g faina
  • 50 ml ulei
  • 2 linguri cacao (optional)
  • fructe deshidratate (nuci, stafide, goji etc)

 Mod de preparare:

Separam ouale si batem albusul spuma tare cu un varf de lingurita de sare. Apoi adaugam zaharul si mixam pana albusul devine o bezea lucioasa si tot zaharul se topeste.

Bunica nu a avut mixer, dar bezelele facute de ea erau crocante si perfecte si uneori iarna, cand nu avea nimic dulce sa ne dea, batea un albus cu zahar si lasa bezelele peste noapte in rula, iar ziua urmatoare eram cei mai fericiti.

Galbenusurile se amesteca cu uleiul, intocmai ca la maioneza. Puteti folosi si unt, insa eu am folosit ulei de cocos, pentru ca ne place tare mult, iar la cat costa acum untul... cam tot pe acolo iesi.

Amestecam usor bezeaua cu galbenusurile frecate cu ulei, apoi adaugam faina. Cu ajutorul unei spatule omogenizam cu miscari largi, de sus in jos, pentru a nu pierde aerul.


Daca folosim cacao, se ia doua linguri de compozitie si se amesteca impreuna cu aceasta. 

Nu se pune nimic pentru crescut, nici praf de copt, nici bicarbonat sau altceva asemanator.

Bunica impartea compozitia in 3 tavi, ale mele sunt mai mari si fac doar doua pandispane.

Se coc timp de 40 minute, la 180 grade, in cuptorul preincalzit. 

Cand sunt reci se pudreaza cu zahar si se savureaza cu placere.
Pandispan simplu fara bicarbonat



Comentarii