Cataif Turcesc cu frisca si fistic

Cataif Turcesc cu frisca si fistic

Cataiful este o prajitura cu originile in bucataria greceasca, preluata insa si de Imperiul Otoman, devenind un desert emblematic, inclus in aceeasi familie cu baclavaua.

Reteta a fost adusa in Romania de fanarioti. Fiind foarte apreciata si destul de usor de facut, a devenit rapid preferata gospodinelor.

Pentru a  prepara cataif este nevoie de un tip de taietei speciali, dar in lipsa lor, fideaua fina este un inlocuitor excelent. Reteta originala era cu branza, insa frisca ii da o finete aparte.
Cataif Turcesc cu frisca si fistic

Ingrediente Cataif Turcesc cu frisca si fistic


cataif turcesc
reteta cataif

Pentru ornat dupa imaginatie si preferinte. Pentru ca am avut musafiri si mie imi plac prezentarile
vesele, am folosit fructe de la mama din gradina, fistic si banuti de ciocolata Sweeteria si desigur un mot mare de frisca la tub.

Prepararea acestei prajituri este foarte simplu, insa gustul e cu adevarat extraordinar.
cataif


Fideaua se imparte in doua, pentru 2 foi. Se intinde in tava intr-un stratpotrivit ca sa formeze o foaie.

Se stropeste cu unt topit din belsug, apoi se pune tava in cuptorul preancalzit, pe raftul de sus daca aveti cuptor electric,  pentru 10 minute sau pana se rumeneste putin fideaua.

Eu am o tava de 30/30 cm, in care a fost perfect sa fac 2 foi, fiecare din 100 g fidea.

Cand am scos foile din cuptor, le-am uns cu cate 2 linguri de miere pe fiecare, cat erau inca fierbinti.


cataif turcesc
Foile se lasa sa se raceasca complet, timp in care am tocat grosier fisticul.

Frisca Meggle se bate, se adauga vanilia si fisticul si se umplu foile. Se mai pastreaza o lingura, pentru uns pe deasupra apoi prajitura se lasa peste noapte la frigider.

Din cantitatile mentionate, mi-au iesit 9 portii.
cataif cu frisca


Foile de cataif pot fi umplute si cu frisca simpla sau amestecata cu nuci prajite. Prajitura suporta multe variati ale ingredientelor fara a pierde din savoare, din contra, este delicioasa si in alte combinatii.

Astazi am avut fidea Hutton cu ou si am folosit miere, dar aceasta reteta se poate prefera si vegan, alegand fidea fara ou si insiropand foile cu sirop reparat cu Dulcisor de la Sweeteria.

Meggle a scos pe piata anul acesta o gama de produse vegan, astfel incat dulciurile clasice, prajiturile bunicii sau cele mai sofisticate retete, pot fi reinventate si preparate complet vegan si sanatoase.
Produsele Meggle sortimentul vegan sau fara lactoza, sunt la fel de delicioase ca produsele pe care le stim si le iubim de ani de zile.

frisca Meggle Vegan
Si la persoanele cu intoleranta la lactoza, s-au gandit cei de la Meggle. Astazi cand atat de multi copii au alergie la lactoza, produsle Meggle sunt un real ajutor pentru mamicile care doresc sa ofere copiilor dulciuri preparate in casa.
 fara lactoza


Personal nu cred ca am folosit vreodata alta frisca decat Meggle, iar noile produse sunt la fel de savuroase, astfel incat le voi introduce in dieta noastra. 

cataif cu frisca

Despre Sweeteria, cred ca nu este nevoie sa va mai spun. Am scris cateva articole aici

Primul laborator de pe piata romaneasca care produce dulciuri exclusiv pe baza de indulcitori naturali de cea mai buna calitate, pentru ca toti aceia care pun sanatatea proprie si a familiei in topul prioritatilor sa se poata  rasfata cu dulciuri fara zahar adaugat.

Comentarii

Valeria Chertes a spus…
Mulțumim pentru rețeta.