Rețete fără zahar: Brioșe cu vișine și ciocolată Sweeteria

Rețete fără zahăr: Brioșe cu vișine și ciocolată Sweeteria

brioșe cu vișine și ciocolată

 

Nimic nu este mai delicios decât un desert preparat în casă și nimic nu este mai decadent decât combinația dintre ciocolată și vișine, de aceea astăzi vă invit la un desert pe cât de simplu de realizat, pe atât de bun.

Vișinele fac întotdeauna echipa bună cu ciocolata, rezultând deserturi absolut delicioase, elegante și desigur sănătoase dacă nu folosim zahăr.

Despre produsele #farazahar de la #Sweeteria v-am tot vorbit pe blogurile mele, însă pentru că de curând au scos pe piață un tip de îndulcitor care înlocuiește zahărul în rețete mai simple sau mai complicate, m-am decis să încerc câteva prăjituri pentru a vedea care sunt limitele acestui "dulcișor"
 Îndulcitor de ultimă generație obținut din extract, de înaltă puritate, din frunze de Stevia Rebaudiana și eritritol (obținut din porumb).
brioșe cu vișine și ciocolată


În teorie multe ingrediente pot fi înlocuite. Chiar și bunica știa acest lucru. Înlocuia zahărul cu mierea, cacaoa cu bere neagră sau dacă îi lipsea un ou, adăuga două linguri de iaurt gras. Desigur sunt rețete care trebuie realizate cu ingrediente și cantități exacte, dar sunt și prăjituri care pot fi făcute cu ce ai în frigider și să rezulte un dulce de poveste, cu un gust fabulos.

Cam așa sunt brioșele mele de astăzi...

brioșe cu vișine și ciocolată

Ingrediente brioșe cu vișine și ciocolată:


  • 2 ouă
  • 100 g unt arahide Sweeteria
  • 2 linguri rase dulcișor
  • 250 g făină albă
  • 1/2 fiolă esență de vanilie
  • 1/2 plic praf de copt
  • o ceașcă vișine fără sâmburi
  • câțiva bănuți de ciocolată Sweeteria
  • Opțional: o banană coaptă ( pe care eu am găsit-o pe ușa frigiderului când am pus cartonul de ouă înapoi) și 2-3 linguri de iaurt ( în cazul meu acesta era lângă banană).  Lăsând glumă la o parte cred că ar trebui să avem mai multă grijă de alimente și să nu aruncăm mâncarea. Cele două ingrediente adăugate ulterior ar fi ajuns la coșul de gunoi, pentru că iaurtul nu mai avea capacul original și posibil să fi stat o săptămână deschis în frigider, iar banana era atât de coaptă încât fiul meu spune că e prea dulce pentru gustul lui... în plus nu îi place aspectul cojii înnegrite.

brioșe cu vișine și ciocolată

Mod de de preparare brioșe cu vișine și ciocolată:


Ouăle se separă și albușul se bate spumă cu un praf de sare. Gălbenușurile se amestecă împreună cu untul de arahide (îl puteți înlocui cu unt normal sau ulei de cocos). Acestea se mixează la viteză mică timp de câteva minute, până se transformă într-un fel de maioneză. Practic asta și este... apoi adăugăm dulcișor,esență de vanilie, banana presată bine cu o furculița și iaurtul. Se omogenizează cu albușul bătut spumă și se adaugă făina cernută împreună cu praful de copt.  Mixati 2-3 minute la viteză mică, fără grijă că se lăsa, vor crește datorită prafului de copt.

După ce am obținut un amestec omogen, îl repartizam în formele de brioșe. Din această compoziție mi-au ieșit 12 brioșe potrivite ca mărime.

În fiecare brioșă am pus câte 2-3 vișine fără sâmburi și 2 bănuți de ciocolată. Acestea se așază deasupra compoziției și se presează ușor, cât să intre în aluat.
brioșe cu vișine și ciocolată


Aceste brioșe cu vișine și ciocolată se pun în cuptorul preîncălzit la 180 de grade și se coc timp de 25-30 minute  sau până când cresc, se rumenesc ușor și trec testul scobitorii.
Când le scoatem din cuptor, le lăsăm să se răcească câteva minute în interiorul formelor și apoi le transferăm individual pe un grătar până se răcesc complet.

Le putem servi așa cum sunt sau le decorăm cu puțină ciocolată topită, un moț de frișcă sau o vișină frumoasă, cu coadă inclusă. Nu uitați să depozitați brioșele într-un recipient etanș pentru a-și păstra savoarea.

Dulcișor s-a comportat exemplar, iar rețeta mea de brioșe cu vișine și ciocolată a fost o reușită totală.
brioșe cu vișine și ciocolată


Rețeta de bază este aproape exactă cu cea pe care o folosim pentru brioșele simple, doar ca înlocuim zaharul cu dulcișor. În acest caz punem dulcișor pe jumătate cat ar fi trebuit sa punem zahar. Știți că eu am mai făcut această rețetă și în loc de zahăr am adăugat miere. De altfel cred că singurul zahăr rafinat care îl am în acest moment în casă sunt câteva stick-uri pe care le-am luat de la cafeaua care ne-a fost servită în restaurant la ultimul eveniment petrecut cu bloggeriţele din Bucovina... Și pe acela îl păstrez pentru un experiment și o fotografie! În rest, nu am mai făcut prăjituri cu zahăr de foarte multă vreme și să știți că tot ce am preparat cu îndulcitor a fost la fel de bun.

Secretul brioșelor perfecte este că nu au niciun secret. Dacă se adaugă suficientă "grăsime" acestea vor fi fragede și "umede".
brioșe cu vișine și ciocolată


În ceea ce privește fructele, de data această m-am decis asupra vișinelor congelate pentru că am câteva porții în congelator, dar ele pot fi înlocuite cu orice fructe dorim: bucăți de piersici, căpșuni, mure... Putem combină fructele proaspete cu bucăți de fructe uscate sau musli și chiar adăuga câți de mulți băuți de ciocolată preferați. Dacă lăsăm imaginația să zboare, se creează rețete noi și delicioase, variații ale celei de bază!

De asemenea putem consolida unele arome adăugând 1-2 linguri de lichior sau brandy.

Voi ce alte reţete în care putem folosi îndulcitor ştiţi?

brioșe cu vișine și ciocolată

Comentarii

Valeria Chertes a spus…
Mulțumim pentru rețeta ,cred că voi face și eu.
Claudia D a spus…
Arata delicios! 😍 neavandu-le cu bucataria nu stiu alte retete dar cu siguranta exista destul de multe! 😍