Prăjitura cu aluat răzuit - Dulciurile copilăriei, Prăjitură râioasă fără zahăr

Prajitura cu aluat ras si visine

Dulciurile copilăriei, Prăjitură râioasă fără zahăr


Unele prăjituri ale copilăriei mele sunt atât de delicioase încât adesea le prepar și eu la rândul meu, pentru ca cel mic să se răsfețe cu savoarea și gustul autentic al celor mai bune prăjituri.

Rețetele din caietul bunicii le rescriu, înlocuiesc unele ingrediente în așa fel încât gustul să nu se schimbe, dar elementele precum zahărul sau margarina le-am eliminat de ani buni din lista de cumpărături și le-am înlocuit cu ingrediente sănătoase precum îndulcitorul din stevie sau untul de calitate, precum și ulei de cocos, unt de cacao sau de arahide.

Prăjitura de astăzi este pur și simplu fără cusur, o combinație delicioasă între vișinele acrișoare și aluatul făinos, ușor crocant.

De mare ajutor mi-a fost dulcișor care se comportă ireproșabil când vine vorba să ia locul zahărului.

pajitura cu indulcitor

Prăjitura cu aluat răzuit - Ingrediente aluat:


Pentru umplutură avem nevoie de 250 g vișine congelate și 2 linguri dulcișor.

Prăjitura cu aluat răzuit este o prăjitură simplă, ușor de făcut, dar foarte gustoasă. Când eram copil mama îmi prepară această prăjitură cu gem de caise sau magiun de prune.



Mama mai făcea o crema de bezea, dar eu am eliminat-o, fiind suficient de dulce și în aceasta combinație.

Prăjitura cu aluat răzuit

Mod de preparare Prăjitură Râioasă:


Amestecăm la un loc toate ingredientele și frământăm până obținem un aluat compact, omogen, care nu se mai lipește de degete.

Împărțim aluatul în 3 și o parte o acoperim și o lăsăm la rece, ideal în congelator.

Din restul formăm o foaie care se întinde în tava mică de la aragaz (20/30 cm).
Prăjitura cu visine
Prăjitura cu visine


Deasupra așezăm vișinele amestecate cu dulcișor peste care răzuim aluatul păstrat la rece.
Prăjitura se coace timp de jumătate de oră la temperatura de 160 grade în cuptorul electric  sau la foc mediu în cel pe gaz.


Prăjitura cu visine si aluat răzuit
Când începe să se rumenească, prăjitura se scoate din cuptor și se lasă la răcit.

Se taie pătrățele și se savurează cu poftă!

Comentarii

Anonim a spus…
Mulțumim pentru rețeta.