Mini clatite americane la miercurea fara carne


Mini clatite americane la miercurea fara carne


Nu m-am mai alăturat de ceva vreme la proiectul #miercureafaracarne, dar astăzi Daniel mi-a făcut așa o poftă cu untul lui de arahide încât am decis să fac și eu ceva în care să folosesc același ingredient.

Așadar iată o rețeta simplă și delicioasă de clătite americane, cu puține calorii, ușoare și pufoase. Pot fi preparate pentru micul dejun sau gustare și pot fi servite cu unt de arahide și fructe proaspete.
Mini clatite americane


Această rețetă testată de nenumărate ori de mine, nu dă greș niciodată și ne ia doar câteva minute pentru a prepara compoziția pentru clătite. Consistența aluatului trebuie să fie puțin mai groasă decât a aluatului de clătite franceze, iar gătirea clătitelor se face în mod diferit.

Ingrediente clătite americane

  • 2 ouă
  • 250 ml lapte
  • 25 g unt topit
  • 1/2 linguriță praf de copt
  • 250 g făină
  • 1 lingură îndulcitor natural cu stevia Dulcișor
  • 1 vârf linguriță sare
  • 1 linguriță suc de lămâie
clatite americane

Mod de preparare

  • Într-un bol se bat albușurile spumă cu sarea și sucul de lămâie. 
  • Separat amestecați restul ingredientelor uscate. 
  • Adăugați laptele și gălbenușurile și amestecați.
  • Mixați amestecul de ingrediente uscate și laptele până obțineți o pastă netedă.
  • Adăugați untul topit și albușurile spumă amestecând ușor cu o spatulă.
  • Acoperiți și lăsați să stea 15 minute, timp suficient pentru a încălzi tigaia. 
  • Clătitele se prăjesc la foc mediu în tigaia unsă cu ulei.
  • Dacă vreți clătite mai mari, turnați un polonic  în centrul tigăii și lăsați să se formeze clătita.  
  • Pentru mini pancakes se toarnă cu o lingura câte o cantitate mică de aluat.
     
  • De îndată ce se formează bule pe suprafață, întoarceți clătita cu o spatulă.
     
  • Se rumenesc pe ambele părți și se așează pe o farfurie.

Eu am servit cu ceai rece de fructe de pădure, unt de arahide și tot felul de fructe.
clatite americane

Comentarii

Valeria Chertes a spus…
Mulțumesc pentru rețetă ,am sa fac și eu.
sa ai pofta,am avut lene sau oboseala si nu mi-am indeplinit misiunea miercurea asta!