Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahar

Cheesecake fără zahar cu dulceață de mure

 
Cheesecake

Povestea unui rug de mure.... sau cum am "prăjiturit" toată săptămâna numai să îl imortalizez în fotografii.
 

Să vă explic... eu locuiesc în mijlocul unui cartier, din scara blocului ies direct în stradă, adică nici măcar trotuar nu am. Sunt câteva spații verzi pe ici pe colo, dar nu au nici măcar o floare... 

Într-o zi m-am aventurat pe o alee dintre două blocuri spre ghena de gunoi și am găsit o zona cu vegetație luxuriantă ( adică boscheți de tot felul), plante agățătoare Roua dimineții și un mur din carei am luat o creangă, care a mai apărut prima dată câteva rețete din aceasta săptămână.  Mai avea o floare și murele erau mici și încă necoapte. După ce am făcut primele fotografii am ținut "coarda de mur" într-un vas cu apă, în baie la întuneric și astăzi am avut mandrele astea coapte, crescute doar din apă.... Pur și simplu m-a durut inima când le-am aruncat...

Rețeta de astăzi e ochioasă ca murele, savuroasă și răcoroasă, numai bună pentru aceste ultime zile calde de toamnă.
 

Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahăr

Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahăr


Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahăr

Ingrediente foaie:

Ingrediente crema brânză:

  • 400 g ricotta
  • 300 ml smântână( ideal dacă jumătate este pt gătit și jumătate pentru frișcă)
  • 100 g dulcișor by Sweeteria
  • 1 fiolă esență de vanilie
  • 1 plic gelatină
  • 200 g bănuți albi de ciocolată fără zahăr
  • 200 ml suc de fructe(eu am folosit compot de piersici)

Topping

  • 3 linguri dulceață de mure fara zahar Sweeteria
  • o lingură gelatină preparată pentru cremă

Biscuiții se pun în blender pentru a se fărâmița, apoi se adaugă untul topit și jumătate din esența de vanilie și se omogenizează. Compoziția rezultată trebuie să arate că un nisip ud. Se pune totul pe fundul unei tăvi cu pereții detașabili și se formează baza de cheescake  prin presare cu un pahar sau cu lingură.

Eu folosesc o formă de silicon cu felii "gata făcute" pentru că îmi place simetria și se vede tare frumos când este așezată prăjitura pe platou.

Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahăr

Se introduce în frigider până facem crema.

Smântână împreună cu dulcișorul și bănuții de ciocolată se încălzesc la foc mic până se topește ciocolata, apoi se lasă să se răcorească.

Gelatină se topește pe bain marie cu sucul de fructe. Nu trebuie să ajungă la punctul de fierbere. De aici oprim 1-2 linguri pentru topping, restul punem peste compoziția cu smântână.
 

Cheesecake fără coacere cu dulceață de mure fără zahăr

Mixăm brânza ricotta, adăugăm vanilia și gelatina cu sucul de fructe. Omogenizăm totul și punem peste bază.

Pentru topping amestecăm dulceața cu gelatina. Nu este necesar, dar eu am vrut să arate tot ca un strat legat. Puteți pune pur și simplu dulceața așa.

Lăsăți peste noapte în frigider.

E bună rău, răcoroasă și puteți mânca chiar și două felii pentru că este fără zahăr.

cheesecake fara coacere


Comentarii

Valeria Chertes a spus…
Mulțumim pentru rețetă.
Irina Anghelina a spus…
Arată delicios!Cred că și gustul e pe măsură